Huishoudelijk reglement

Meppeler Bridge Club

 

Huishoudelijk Reglement

 

Toelating

Artikel 1
Een gegadigde voor het lidmaatschap dient zich aan te melden bij de secretaris. Deze draagt zorg dat op de eerstkomende clubavond na de aanmelding op het publicatiebord wordt kennisgegeven van de aanmelding met vermelding van naam en adres van de betrokkene.

 

Geldmiddelen

Artikel 2

  1. De algemene vergadering stelt elk jaar de door gewone leden verschuldigde jaarlijkse

    bijdrage vast.

  2. Ereleden zijn geen jaarlijkse bijdrage verschuldigd.

  3. De algemene vergadering kan bepalen dat aan gezinsleden een door haar vast te

    stellen reductie op de jaarlijkse bijdrage wordt verleend. Onder gezinsleden wordt hier

    verstaan, zij die gemeenschappelijk een huishouding voeren.

  4. De algemene vergadering bepaalt of door nieuwe leden al dan niet een door haar vast

    te stellen entreegeld verschuldigd is.

 

Bestuur

Artikel 3
Een nieuw gekozen bestuurslid neemt in het rooster van aftreden de plaats in van degene die aftreedt.

 

Commissies

Artikel 4

  1. Het bestuur benoemt jaarlijks een uit ten minste vijf leden bestaande technische

    commissie, die met de bridge-technische inrichting en begeleiding van de onderlinge

    wedstrijden is belast.

  2. Deze commissie benoemt uit zijn midden een voorzitter en indien zij dit wenselijk acht

    een secretaris en een competitieleider.

  3. Tijdig voor de algemene jaarvergadering dient deze voorzitter bij het bestuur een

    voordracht in aangaande de te benoemen leden van de nieuwe technische commissie. Alle leden van de zittende technische commissie zijn terstond herbenoembaar.

  4. De technische commissie draagt zorg voor de opstelling van een wedstrijdreglement voor de onderlinge wedstrijden.

  5. De voorzitter van de technische commissie ziet er op toe dat aan het wedstrijdreglement strikt de hand wordt gehouden.

  6. Het wedstrijdreglement behoeft de goedkeuring van het bestuur.

 

Jaarverslag - Rekening en Verantwoording

Artikel 5

  1. De algemene jaarvergadering waarin het bestuur zijn jaarverslag uitbrengt en rekening

    en verantwoording aflegt, zal in de maand september worden gehouden, tenzij het

    bestuur het nodig acht daarvan af te wijken.

  2. Naast de twee leden van de kascommissie benoemt de algemene vergadering een

    reserve-lid dat in het volgende jaar bij voorkeur het aftredende lid opvolgt.

  3. De goedkeuring door de algemene vergadering van het jaarverslag en de rekening en

    verantwoording van het bestuur moet blijken uit de notulen van die vergadering.

  4. Het bestuur is verplicht de financiële stukken, bedoeld in lid1. van artikel 13 van de

    statuten, gedurende 5 jaar te bewaren.

 

Algemene vergadering

Artikel 6

  1. De schriftelijke mededeling waarin een algemene vergadering wordt bijeengeroepen

    moet de leden ten minste zeven dagen voor de datum waarop de vergadering wordt

    gehouden, hebben bereikt.

  2. Indien de vereniging over een verenigingsorgaan beschikt kan de oproeping ook door

    middel van dat orgaan plaatsvinden.

  3. Teneinde het aantal stemgerechtigden in de vergadering te kunnen vaststellen, draagt

    de secretaris er zorg voor dat alle aanwezigen hun naam duidelijk op een presentielijst

    vermelden.

  4. Teneinde in voorkomend geval schriftelijke stemming mogelijk te maken, draagt de

    secretaris er zorg voor dat voldoende blanco stembriefjes voorhanden zijn.

 

 

Het huishoudelijk reglement is goedgekeurd op de jaarlijkse algemene ledenvergadering d.d. 01.09.92.